Aktuelt  | kundehistorie  | Jeg var skeptisk, men nå er jeg overbevist

Jeg var skeptisk, men nå er jeg overbevist

Det tok ikke lang tid før bilselger Knut Erik Frisholm ble glad i skjermen fra Short Shift.

 

– Jeg må innrømme at jeg var skeptisk helt i starten, men det var det ingen grunn til å være. Jeg ble raskt overbevist av hvor bra det fungerer, sier Knut Erik Frisholm, bilselger i Easy Bruktbil.  

For ett år siden begynte Easy å bruke Short Shifts bruktbil-plattform, en teknologisk løsning som automatisk lager interaktive salgssider for biler. Disse vises frem på nettsiden, men også på en trykkbar skjerm i butikk.  

– Jeg var usikker på hvordan disse fine og store skjermene skulle hjelpe oss. Tidligere erfaring med lignende skjermer har vært dårlig. Men skjermene fra Short Shift er veldig intuitive, så de er lette å bruke – både for kunder og oss selgere, sier Frisholm.  

 

– Skjermen er helt uvurderlig. Den har vært til fantastisk god hjelp for oss, og vi får også positive tilbakemeldinger fra kundene. 

Knut Erik Frisholm, Bilselger i Easy Bruktbil

 

En ekstra assistent 

På skjermen finner man alle bruktbilene Easy har til salgs og detaljert informasjon om hver enkelt bil. Mange av spørsmålene som Knut Erik tidligere måtte svare på, kan kundene nå enkelt finne svar på selv.  

Det kommer særlig til nytte hvis det er flere kunder i butikken samtidig.  

– Lørdager er vi bare én på jobb her. Takket være skjermen fungerer ekspederingen av kundene mye bedre. I stedet for at noen bare må stå og vente, kan de utforske utvalget vårt selv – på skjermen. Det er som å ha en ekstra assistent på jobb, sier han – og skyter inn:  

– Skjermen er helt uvurderlig. Den har vært til fantastisk god hjelp for oss, og vi får også positive tilbakemeldinger fra kundene.  

 

Ikke noe ekstraarbeid 

Knut Erik Frisholm bruker bruktbilsystemet til Short Shift i salgshverdagen

 

Det ligger mye teknologi bak det som vises på skjermen, men både for ansatte og kunder oppleves det veldig enkelt og intuitivt.   

Short Shift har laget et system som automatisk genererer bilannonser ved å hente data fra kilder som Finn.no, Drive og Statens Vegvesen. Når Easy Bruktbil legger ut en annonse via Finn.no eller Drive, dukker den automatisk opp på nettsiden og i skjermen i butikken. Løsningen medfører med andre ord ikke noe ekstraarbeid.  

– Dette var viktig for oss. Vi ville ikke påføre de ansatte flere arbeidsoppgaver enn de har i dag, sier Kenneth Iversen, bruktbilsjef i Bilservice, konsernet som eier Easy.  

 

Det effektiviserer kundereisen, både som et verktøy som selger bruker sammen med kunde, men også fordi vi ser at kunder bruker det selv

Kenneth Iversen, Bruktbilsjef i Bilservice

 

Han er strålende fornøyd hvordan det har fungert å ta i bruk skjermene og teknologien fra Short Shift.  

– Det effektiviserer kundereisen, både som et verktøy som selger bruker sammen med kunde, men også fordi vi ser at kunder bruker det selv. I situasjoner der det er flere kunder enn selgere i hallen, er dette gull verdt. Systemet og skjermene muliggjør også lagersamarbeid og stordrift på en helt ny måte, sier Iversen. 

 

card-image

Book en gratis demo

Vi er overbevist om at du vil bli fornøyd med løsningene våre. Derfor har vi ingen bindingstid. I tillegg tilbyr vi en gratis prøveperiode på 14 dager.  

 

BOOK HER

Short Shift er et fremoverlent 
teknologiselskap som forstår bilbransjen

Olav Aksnes, administrerende direktør i Frydenbø Bilsenter

Relevante nyheter

card-image

Vil du vite mer?

Vi er overbevist om at du vil bli fornøyd med løsningene våre. Derfor har vi ingen bindingstid. I tillegg tilbyr vi en gratis prøveperiode.  

 

BOOK HER