– Våre løsninger har hjulpet bilforhandlere over hele Norge med å jobbe smartere. Programvaren og skjermene i butikk får kjøretøyene til å se bedre ut og det skaper konkurransefortrinn for de som tar disse mulighetene i bruk, sier Vigbjørn Hassel Vaage, daglig leder i Short Shift.
Sammen med sin fetter Vemund Hassel er han tredje generasjon bilforhandler. Så det å selge nye og brukte biler fikk de åpenbart inn med morsmelka. Denne kunnskapen er blitt til systemene som hjelper bilforhandlere over hele Norge med å se bedre ut når de skal selge biler.
– Det gjør at de skaper kundeopplevelsene på nett og i butikk slik de bør være, og slik bilkjøpere foretrekker det. Bilselgere får mye bedre tid til å være bilselgere fordi Short Shift tar bort kjedelige deler av salgsprosessene. Når selger får mer tid til kundene vil du også selge flere biler, sier Hassel Vaage.
Setter en ny standard for bilforhandlere
Short Shift sin plattform setter en ny standard i markedet.
– Du kan følge opp kundene dine på måter som oppleves proffere og verdiøkende. Borte er tiden med kronglete prosesser og laminerte ark. Si velkommen til nydelige grensesnitt og smarte skjermer i salgshallen. Vi har lykkes med vårt formål som er å lage god teknologi for alle de bra folka i bilbransjen, sier han og ramser opp seks tydelige fordeler med løsningene:
-
Kundene kan i større grad hjelpe seg selv
Mange kunder ønsker å lese seg opp på detaljene selv før de kobler inn en selger og selger kan være opptatt med en annen kunde. Med Short Shift-plattformen er det enkelt å gjøre tilgjengelig all relevant informasjon om bildene, inkludert finansiering. Dette gjør hele kundereisen og salgsapparatet mer effektivt, slik at dyrebar kapasitet blir frigjort.
-
Selgere får en lett tilgjengelig fasit
Fremfor å måtte ta kunden vekk fra bilen for å sette seg inn på et kontor og logge seg inn på diverse systemer, vil selger enkelt kunne konsultere systemet ute i butikk, enten via skjermer eller sin egen enhet, for å raskt og elegant kunne svare ut selv de vanskeligste de spørsmålene som kunden har.
-
Lagersamarbeid
Om du er en bilforhandler på flere lokasjoner får du enkel tilgang til hele gruppens lager, ikke bare det som står lokalt der kunde/selger befinner seg. Våre kunder leverer på rapporterer om økt grad av salg og samarbeid på tvers av forhandlernettverket med våre systemer.
-
Raske endringer og sentral kontroll
Endringene gjøres kun på ett sted når prislister, tekniske data, renter, budskap og kampanjer endrer seg. Short Shifts løsninger kan integreres mot hjemmesider, display-skjermer, interaktive prisplakater og alle andre digitale flater. Disse endringene skjer i sanntid og du kan være trygg på at hele nettverket er synkronisert og oppdatert.
-
Flytt produktene dit kunden er
Med en stand på kjøpesenter, messer, flyplasser e.l. vil Short Shift-skjermene få superkrefter. De gjør salgsjobben for deg, lar kunden finne så mye informasjon som mulig på egenhånd og sanker inn leads som havner rett i ditt CRM-system.
-
Automatisert mersalg
Legg inn norskmontert ekstrautstyr du ønsker å selge i portalen, og systemet gjør salgsjobben automatisk. Dette på alt fra vinterhjul til matter, servicepakker og skibokser. Alle kunder som ser på aktuelle biler får tilbud om disse alternativene og får det rett inn i månedsprisen på lån/leasing. Bilforhandlere har målt økt etterspørsel omsetning etter på disse produktene ved å eksponere det i Short Shifts løsning.
– I markedet for nye og brukte biler skapes det nye digitale kløfter mellom de som selger tradisjonelt og alskens nye nettbaserte tjenester. Short Shift lar bilforhandler bygge en bru over denne kløften med smarte hjelpemidler som gjør deg bedre i stand til å vinne kampen om kundenes hjerter, avslutter Vaage.